Jedenaście podmiotów jest zainteresowanych budową drugiego odcinka drogi do elektrowni jądrowej. Najtańsza to niecałe 50 proc. budżetu inwestora.
Chodzi o jeden z dwóch odcinków planowanej drogi do elektrowni jądrowej. Mowa o trasie od drogi wojewódzkiej nr 213 do drogi powiatowej DP1455G. GDDKiA przeznaczyła na realizację tego zadania 417,855 mln zł. Wszystkie oferty są znacznie poniżej ustalonego budżetu. Najtańsza kosztuje 199,995 mln zł – złożyło ją konsorcjum firm z grupy Aldesa. Trzeba jednak przyznać, że większość wykonawców wyceniała porównywalnie.
Pozostałe oferty to: Mirbud – 207,522 mln zł, NDI – 209,930 mln zł, konsorcjum Fabe Polska i SP Sine Midas Stroy – 210,685 mln zł, Duna Polska 217 1190 mln zł konsorcjum Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal i Mosty Łódź - 219,589 mln zł, Budimex - 226,537 mln zł, Strabag - 233,371 mln zł, Porr – 233,933 mln zł, Unibep - 240,495 mln zł, Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 289,656 mln zł.
Objęty przetargiem fragment drogi ma mieć 15 km długości. Będzie drogą jednojezdniową klasy GP i powstanie w nowym śladzie. W ramach zadania wykonane zostaną skrzyżowania w postaci rond na przecięciu z drogami powiatowymi, przebudowane zostaną także istniejące drogi w zakresie kolizji z nową drogą. Wykonane zostaną jezdnie dodatkowe, a także infrastruktura dla pieszych i rowerzystów.
Ponadto w ramach obecnie powstającej S6 Leśnice - Bożepole Wielkie, wykonany zostanie łącznik między drogą powiatową w Łęczycach a drogą ekspresową S6, który skomunikuje nową drogę z węzłem Łęczyce.
Na wykonanie tego zadania przewidziano 22 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych.
W styczniu GDDKiA otworzyła już oferty w przetargu na projekt i budowę pierwszego docinka drogi do elektrowni jądrowej – w tym przypadku mowa o trasie od Lubiatowa do DW-213.
Wpłynęło wówczas 14 ofert, a najtańszą z nich złożył Polimex Infrastruktura. Oferta jest warta niespełna 178 mln zł przy budżecie inwestora wynoszącym 364,318 mln zł. Przetarg nie jest jeszcze rozstrzygnięty.